Категории

Нови продукти

  • Перо на чистачка
    Перо на чистачка

    Тип рамо Права Номер на производителя A428S Със спойлер Да Позиция на...

    50,04 лв
  • ВОДНА ПОМПА
    ВОДНА ПОМПА

    Water pump MERCEDES C (W202), COUPE (C124), E (A124), E (C124), E...

    228,00 лв
  • ВОДНА ПОМПА
    ВОДНА ПОМПА

    MERCEDES-BENZ C-CLASS C-CLASS (W202) COUPE COUPE (C124) E-CLASS E-CLASS...

    228,00 лв
  • ВОДНА ПОМПА
    ВОДНА ПОМПА

    113 012 0042/HD Водна помпа MEYLE Техническо описание Water pump AUDI...

    67,20 лв

Нашите магазини

Нашите магазини

Повече от 200 000 продукта в нашия онлайн магазин за авточасти

Що е то вискозитет на моторното масло

Вискозитетът определя възможността на маслото да се задържи на равнището на компонентите, които са от силовия агрегат и същевременно с това да съхрани течливостта си. Стойностите се менят според от температурата на двигателя.

Как точно функционира двигателното масло
Класифициране на моторното масло по SAE

Слоевете масло между компонентите изпълняват много важно свойство, а именно да не се получи триене на сухо на металните елементи, което от своя страна би могло да доведе до фатални последствия - блокиране на двигателя или много бързо износване на повърхностите.

При ниска температура, вискозитетът на маслото се повишава, а при висока се понижава.

Голям проблем може да се укаже зависимостта на автомобилното масло от температурните изменения. Увеличаване силата на триене между елементите ще се получи ако течността стане твърде вискозна и следователно двигателя може да прегрее и разхода на горивото да се повиши. Ако пък маслото е много течно няма да се задържа върху компонентите, което от своя страна ще бъде причина за сухо триене.

Маркировка на автомобилните масла в зависимост от вискозитета

Според класифицирането на степените на изменение на вискозитета автомобилните масла се подразделят на три групи:

  • зимни - характеризират се с нисък първоначален вискозитет и спомагат за студеното запалване на двигателя при отрицателни температури. Не са пригодени за високи температури, защото маслото става прекалено течно;
  • летни - характеризират се с добра работа при високи температури, но не могат да подсигурят студеното запалване на двигателя;
  • всесезонни - комбинират преимуществата на зимните и летните.

Маркирането е съгласно стандарта SAE (Society of Automotive Engineers). Класифицирането подразделя елементите на шест зимни и пет летни групи, като  зимните се означават с цифра и буквата W, а летните - само с число.  Всесезонните масла се обозначават с двоен номер (SAE 3W-28).

За да разберем минималната температурна стойност, при която маслената помпа може да изпомпва маслото през системата от първото число изваждаме 28. Втората цифра показва вискозитета при високи температури.

Как да изберем вискозитета

Най-лесното, което може да направите е да видите какво е записано в сервизното ръководство на автомобила ви. Производителите вземат предвид условията на шофиране за дадения двигател и препоръчват използването на смазочни материали с такива характеристики, при които той работи оптимално. Всяко отклонение заплашва да ускори износването на компонентите. Могат само да се коригират параметрите за минималната температура. Предварително обаче е нужно първо да се консултирате със специалист.