Нови продукти

  • MACHT 25634
    MACHT 25634

    Описание Код MACHT 25634 Наименование акумулатор 63 AH - размер:...

    0,00 лв
  • MACHT 25633
    MACHT 25633

    акумулатор 56 AH - размер: 242x175x175 - /500A/

    102,12 лв
  • MACHT 25341
    MACHT 25341

    акумулатор 45 AH - размер: 207x175x175 - /360A/

    79,49 лв
  • BOSCH 	Twin перо на чистачка
    BOSCH Twin перо на чистачка

    дължина 1 [mm] 600

    30,00 лв

Промоции

Нашите магазини

Нашите магазини

Повече от 200 000 продукта в нашия онлайн магазин за авточасти

Да се научим да четем етикета – моторно масло

Разяснения класификацията на API


Експертите от API подготвиха класификация, с помощта на която се разграничават маслата по техните характеристики и експлоатационни свойства. Понеже изискванията през последните години стават все по-високи, класификацията ни дава една добра оценка за смазочните масла.


Моторните масла, спрямо класификацията на API се разпределят на две категории, които от своя страна се разделят на следните класове:


Моторни масла за бензинови двигатели. Означават се със S. Днес, в голяма част от държавите се разрешава употребата на четири класа автомобилно масло:
  • SJ. Този клас се употребява при двигатели, произведени до 2001 година.
  • SL. Подходящи са за преводни средства с бензинови двигатели, произведени до 2004 година. Голяма част от автомобилните производители приемат този клас като минимална норма, необходима за техническото обслужване на превозното средство.
  • SM. Подходящи са за преводни средства с бензинови двигатели, произведени до 2010 година. Характеризират се със завишена ефикасност на работа при ниска температура, стабилност при окисляване и сформиране на утайки. Отличават се с добри експлоатационни свойства през целия период на работа.
  • SN. Този клас е въведен през 2010 година. На този етап тези масла осигуряват най-високата защитеност на двигателя, както и максималната му ефикасност. Допринасят за по-малък разход на горивото. Възпрепятстват ненавременното износване на турбокомпресора. Не пораждат нарушаване на уплътненията и семерингите.
  • C. Употребяват се при дизеловите двигатели на товарните превозни средства. Към този етап класовете за двигателите от различните години на производство са следните: CH, CI, CJ и CK. Числото 4 след указания клас означава, че моторното масло може да се употребява в четиритактови двигатели. Нека да ги разгледаме по-детайлно:
  • CH-4. Този клас е въведен през 1998 година. Подходящ е за двигател, работещ с качествено гориво с относителна съдържимост на сяра под 0.5%.
  • CI-4. Въведени в експлоатация през 2002 година. Те гарантират сигурната защита на двигателя и компонентите на системата, отговаряща за рециркулацията на отработените газове (EGR) от затлачване със сажди и ненавременно износване. Някои моторни масла от този клас могат да бъдат обозначени с CI-4 PLUS.
  • CJ-4. Разграничават се от останалите класове с увеличена температурна устойчивост, издръжливост към окисление, разполагат с по-голям експлоатационен период.
  • CK. Използват се за двигателите, изработени през 2017 година, но биха могли и да влязат в употребата на по-ранните модели.

На пазара се предлагат и универсални моторни масла, използващи се за дизелови бензинови двигатели. Те се отбелязват с двойно означение, например CI-4/E7.


Ето и няколко съвета


Голяма част от производителите предлагат използването на автомобилно масло от най-нов клас. И има защо: по-новите класове са по-икономични, екологични и безопасни. Но за старите модели превозни средства, този съвет не е много препоръчителен: остарялата структура на силовия агрегат не допуска оценяване на предимствата на новия артикул. По-изчерпателна справка за това какво моторно масло е препоръчително за използване за колата ви, ще намерите в упътването на превозното средство.