Нови продукти

Нашите магазини

Нашите магазини

Повече от 200 000 продукта в нашия онлайн магазин за авточасти

Научете повече за горивен филтър - начин на работа, източници на повреди, честота на смяна

Научете повече за горивен филтър - начин на работа, източници на повреди, честота на смяна

Горивният филтър е предназначен да пречиства горивото от насъбралите се замърсявания и малки частици, които навлизат в резервоара заедно с горивото. Отсъствието на филтъра може да бъде причина за замърсяването на компонентите на горивната система, затруднения при дейностите на мотора и съкращаване на ресурсите на всмукателното устройство и горивната помпа.

Видове горивни филтри, според типа двигател

Карбураторни. Свойството на филтрация е 15–20 микрометра. Корпусът е произведен от прозрачен найлон, позволяващ да се извършва регулация на степента на замърсяването. Филтриращият елемент е направен от пресована целулоза и синтетични влакна. При този тип двигател горивния филтър е позициониран между резервоара и карбуратора, това позволява предпазването на карбуратора от замърсяване.

Инжекторни. Компонентът не позволява преминаването на частици по-големи от 5–10 микрометра в системата. Структурата е по-многосъставна, тъй като се предполага, че има по-голямо равнище на филтрация. Корпусът е направен главно от сплави на леки метали или много устойчива пластмаса. Като цяло филтрите са корозионно устойчиви и се произвеждат от елементи, неподатливи при високо налягане. Съществуват също така и филтри за грубо и фино почистване. Разположени са под купето на автомобила.

Дизелови. Различията в устройството на този вид горивен филтър се дължи най-вече на увеличения обем на влага в дизела и чувствителността на горивната апаратура. При пречистването водата, която е с по-голяма плътност остава на дъното на филтъра и след което се извежда от системата. Съществуват и модели, които са съоръжени с подгряване, като целта им е да се предотврати сформирането на парафин в горивото при намаляване на температурата.
При дизеловите двигатели горивния филтър е разположен така, че да задържа мехурчетата въздух, които биха могли да спират подаването на гориво.

Експлоатационен период на горивния филтър

Извършването на проверка на горивния филтър се прави при планираното техническо обслужване. Ресурсите на компонента са средно 10–30 000 км пробег в зависимост от вида на горивната система. Ако не смените навреме филтъра може да повредите горивната помпа, компонентите на всмукателната система и други скъпоструващи елементи.

Повреди на горивния филтър

  • замърсявания;
  • механични неизправности;
  • износване на важни компоненти на автомобила - накладки и уплътнители.

Показатели за повреда на горивния филтър

  • автомобилът губи мощност;
  • увеличен разход на гориво;
  • изгасване на мотора;
  • преустановяване работата на автомобила по нанагорнище;
  • трудност при стартиране на двигателя;
  • теч на горивото между свръзките.

Източници за повреда на горивен филтър

  • гориво с ниско качество;
  • проникване на чужди частици в горивната система;
  • погрешно инсталиране;
  • работа на мотора в режим на празен ход за по-дълъг период от време.

Замяна на горивен филтър

Горивният филтър не се ремонтира и ако възникне авария елемента се подменя. Смяната бихте могли да я извършите и сами с помощта на комплект с инструменти.

Последователност на действията:

  • отстраняване на релето на горивната помпа;
  • запалване на мотора и оставяне сам да се изключи;
  • разхлабване на крепежите и демонтиране на стария горивен филтър;
  • поставяне на нов филтър и уверяване в това, че няма изтичане в местата на свръзките;
  • свързване на релето
  • свързване на клемите на акумулатора;
  • запалване на двигателя и проверка на коректността на работа.